بهترین شهر کانادا برای تحصیل

بهترین شهر کانادا برای تحصیل

بهترین شهر کانادا برای تحصیل

بهترین شهر کانادا کجاست؟ 2023

افرادی که برای تحصیل خود قصد مهاجرت به کشوری دارند کشور کانادا جز اولین انتخاب‌های آنها است زیرا کانادا دارای بیش از 70 دانشگاه و 230 کالج است و شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است که انتخاب از بین آنها کار بسیار دشواری است.

چگونه برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟"

برای تحصیل در کشور کانادا معیارهایی وجود دارد تا ما بهتر و راحت‌تر بتوانیم دانشگاهی را انتخاب و جز اولویت‌های خود قرار دهیم:

  1. رنکینگ دانشگاه:  هدف از این معیار نشان‌دادن فعالیت و عملکرد جمعی دانشگاه‌های یک شهر در جهان است که در سیستم QS ثبت و موجب شناخت موقعیت تمامی دانشگاه‌های معتبر و برگزیدة جهان می‌شود.
  2. ترکیب دانشجویان: در این معیار ساختار و ترکیب دانشجویی شهر نشان داده می‌شود که در شهرهای دانشجویی در سطح‌های بالا زمینه تسهیلات و امکاناتی که موردنیاز دانشجویان است فراهم می‌شود اما در شهرهایی که میزان مهاجرت و پذیرش دانشجویان بین‌المللی در آن بیشتر است خود را بهتر برای پذیرش و پذیرایی از دانشجو آماده می‌کنند.
  3. مطلوب بودن: قصد نشان دادن میزان مزایا و مطلوب بودن هرکدام از شهرهای کانادا را دارد تا دانشجو بتواند اطلاعات کافی در مورد هر شهر را دریافت و باتوجه‌به شرایط خود شهر موردنظر را انتخاب کند.
  4. عملکرد کارفرمایان: این معیار نشان می‌دهد که کارفرماها به دنبال استخدام و پذیرش فارغ‌التحصیلان کدام یک از شهرها هستند.
  5. مقرون‌به‌صرفهمشخص می‌کند که یک شهر مقرون‌به‌صرفه چگونه باید باشد و همچنین برای مشخص‌کردن شهریه دانشگاه‌ها و تمامی مخارج زندگی از منابع مختلفی استفاده شود.
  6. دیدگاه دانشجو: در این معیار دیدگاه و نظر دانشجو در مورد فرصت به اشتراک گذاشتن تجربیات تحصیلی خود در هر شهر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

مونترال: یکی از برترین شهرهای کانادا برای تحصیل است و در سایت QS  به‌عنوان بهترین شهر تحصیلی و دانشجویی این کشور از آن یاد می‌شود. شهر مونترال دوزبانه (انگلیسی و فرانسوی) است که شهروندان این شهر زبان فرانسوی را زبان اصلی و رسمی خود می‌دانند. دانشگاه مک گیل که به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های شهر مونترال از آن یاد می‌شود در رتبه هفدهم قرار دارد و باعث قرارگرفتن شهر مونترال در لیست 10 شهر برتر جهان برای زندگی و تحصیل شده است.

تورنتو:در تورنتو دانشگاه‌های معتبری قرار گرفته و پذیرای دانشجویان از سراسر دنیا است.

باتوجه‌به محبوبیت این شهر برای تحصیل، کار و... حدود 150 زبان متفاوت برای مکالمه در تورنتو استفاده می‌شود و رتبه یازدهم را به‌عنوان بهترین شهر دانشجویی کسب کرده است.

 ونکوور:  واقع در استان بریتیش کلمبیا و از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل است.

رتبه شانزدهم را به‌عنوان بهترین شهر دانشجویی کسب کرده است و زبان رسمی این شهر نیز دو زبان انگلیسی و فرانسوی است.

 بهترین شهر کانادا برای تحصیل

اتاوا: به دلیل کیفیت بالا برای آموزش، اساتید مجرب و سبک زندگی به‌عنوان انتخاب اول دانشجویان برای تحصیل تبدیل شده است و رتبه چهل و پنج را به‌عنوان بهترین شهر دانشجویی کسب کرده است. همچنین قیمت مناسب برای اقامتگاه‌ها، فرصت‌های کاری و حمل‌ونقل این شهر را موردتوجه دانشجویان قرار داده است.

کبک: این شهر با رتبه پنجاه و پنج جهان مناسب برای تحصیل و زندگی دانشجوهای بین‌المللی است و در صورت انتخاب این شهر برای تحصیل دانش و علم آکادمیک در سطح بالایی را برای شما رقم خواهد زد. هزینه زندگی و تحصیل نیز در شهر کبک نسبت به استان‌های بزرگ کشور کانادا مناسب‌تر و پایین‌تر است.

تحصیل در شهرهای بزرگ کانادا یا کوچک:

هر یک از شهرهای کانادا برای تحصیل مزایا و فواید خاص خودش را دارد و دانشجویان باتوجه‌به شرایط خود شهر موردنظر را برای تحصیل انتخاب می‌کنند و همان‌طور که گفته شد شهرهای بزرگ و دانشجویی مانند مونترال، تورنتو و... شرایط و امکانات بهتری برای تحصیل و همچنین فرصت‌های بیشتری را برای افراد فراهم کرده است که شهرت این شهر را بالا برده و موردتوجه دانشجویان قرار گرفته است. علاوه بر شهرت این شهرها ورود به دانشگاه‌های آن به دلیل اینکه در سطح بالایی قرار دارند دشوار است و حتی در صورت ورود هم سازگاری با محیط و فضای علمی این دانشگاه‌ها مشکل و پیچیده خواهد بود .

هزینه‌های تحصیل در کانادا را نیز در نظر داشته باشید که به‌طورکلی شامل هزینه‌های حمل‌ونقل،  اقامت و شهریه‌های دانشگاه است و قطعاً می‌توان گفت در شهرهای بزرگ این هزینه‌ها بالاتر رفته و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین اطلاعات تمام دانشگاه‌های این کشور چه در شهرهای بزرگ آن چه در شهرهای کوچک از کیفیت و امکانات بالای آموزشی برخوردارند چه‌بسا در شهرهای کوچک کانادا همان‌طور که گفته شد علاوه بر امکانات بالای آموزش از هزینه‌های پایین‌تر برای زندگی برخوردارند و می‌تواند گزینة مقرون‌به‌صرفه و مناسبی برای دانشجوهای بین‌المللی باشد .

باتوجه‌به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که معیارهای بهترین بودن شهرهای کانادا کاملاً نسبی بوده و متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند بر اساس شرایط مشخص خود (رشته تحصیلی، حوضه شغلی، اهمیت رنکینگ دانشگاه، هزینه زندگی) یکی از شهرهای کانادا را برای تحصیل انتخاب نموده و حتی می‌توانند باتوجه‌به نیاز بازار کار آن شهر جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین شهر کانادا برای تحصیل بهترین شهر کانادا برای تحصیل
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

سارینا افتخاری

سارینا افتخاری

علاقه مند به تولید محتوا و روابط بین الملل

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان